Draai je apparaat
Draai je apparaat

Kantoorklachtenregeling

1. begripsbepalingen

In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
– klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt(e) jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
– klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
– klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;

2. toepassingsbereik

1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Letselschade Advocaat Amsterdam en de cliënt(e).
2. Iedere advocaat van Letselschade Advocaat Amsterdam draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachentregeling.

3. doelstellingen

a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een
constructieve wijze af te handelen;
b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
d. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.

4. informatie bij aanvang dienstverlening

1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt(e) voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
2. Letselschade Advocaat Amsterdam heeft in de algemene voorwaarden opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost, kan worden voorgelegd ter verkrijging van een uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.
3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost kunnen worden voorgelegd aan de civiele rechter, tenzij de klacht een strikt tuchtrechtelijke strekking heeft: in dat geval is de klachtenregeling van de Orde van Advocaten toepasselijk. Indien het een klacht over een letselschadezaak betreft is ook het klacht- en tuchtrecht van de LSA Vereniging van toepassing

5. interne klachtprocedure

1. Indien een cliënt(e) het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid aan mr. L.D. Foe, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris. Als klager hiertegen bezwaar heeft, kan Letselschade Advocaat Amsterdam een andere klachtenfunctionaris aanwijzen.
2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt(e) tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.

6. geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling

1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.

7. verantwoordelijkheden

1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.

8. Klachtregistratie

1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.
3. Minimaal eenmaal per jaar worden de verslagen en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd

DIRECT HULP
020 737 1447
Wat zeggen onze klanten Onze klanten geven een uitstekende beoordeling!
Hany Shazly
Hany Shazly
Over Liane Foe en haar letselschade kantoor spreken wij graag vol lof! Geduld, begeleiding en professionaliteit staan hoog in het vaandel.Liane heeft ons uitermate goed begeleid, en stond altijd voor ons klaar. Wij zijn haar enorm dankbaar.
Ferdi Verlaan
Ferdi Verlaan
Zeer kundige advocate, alles goed en snel geregeld!
Silven Bo
Silven Bo
Van begint tot eind super geholpen door Liane ze is er echt voor je , heldere communicatie je bent geen dossier nummer maar een mens bij haar ze was altijd goed bereikbaar en nam de tijd voor je ,voelde heel prettig ondanks het ongeluk ,denkt ze met je mee om zo goed mogelijk lichamelijk geestelijk financieel uit de letselschadezaak te komen ,helemaal top aanrader!!
Oliver
Oliver
Uistekende ervaring! Het team was deskundig, begripvol en stond altijd klaar om te helpen. Ze hebben mijn zaak snel en professioneel afgehandeld. Ik ben zeer tevreden en raad ze zeker aan.
Anwar Rensen
Anwar Rensen
Mevrouw Foe heeft mij enorm goed geholpen na mijn Ongeval!
Marcel Boonstra
Marcel Boonstra
Sinds mei 2012 behartigde mw de Foe mijn letselschade na mijn ongeluk waarbij de tegenpartij is doorgereden. Nu juli 2020 wordt mijn zaak afgerond met het waarborgfonds. Al die jaren ben ik zeer content geweest met de aanpak van mw de Foe. Ik zou hierbij mw de Foe aan willen bevelen voor al uw letselschade. Ik heb een uiterst prettige ervaring de afgelopen jaren met mw de Foe gehad.Met vriendelijke groetMarcel Boonstra
Clint dB
Clint dB
Het contact met Liane Foe heb ik als zeer prettig ervaren. Na het eerste gesprek had ik er gelijk een goed gevoel bij. Ze is emphatisch, professioneel en duidelijk in hetgeen wat ze voor mij kon betekenen.
Thomas van der Woude
Thomas van der Woude
Ali Alouch
Ali Alouch
“Liane was geweldig! Ze combineerde deskundigheid met een persoonlijke aanpak en hield me continu op de hoogte van de voortgang. Dankzij haar inzet en scherpe advies voelde ik me gehoord en goed vertegenwoordigd. Absoluut een aanrader!”
Caspar Oostendorp
Caspar Oostendorp
js_loader
Over ons

We werken alleen voor slachtoffers, nooit voor verzekeraars. Onze hulp is vaak gratis, omdat we de kosten meestal op de veroorzaker verhalen.

Meer over ons Over onze aanpak
Is jou of een dierbare iets overkomen en twijfel je of je een zaak hebt? Beschrijf wat er is gebeurd
Onze klanten krijgen vaak een hogere vergoeding dan bij een juristenbureau. Overleg met de advocaat
020 737 1447
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.